Jak fotografować konie?

Idealny obiektyw do fotografii koni

Już jakiś czas opowiadałam Wam o sprzęcie jakiego używam do fotografii koni. Dziś wracam do tematu, tym razem skupiając się na obiektywach.

Podstawowym i najbardziej uniwersalnym obiektywem jest teleobiektyw z zakresu 70-300 mm, jasny i szybki. W praktyce większość z fotografów używa obiektywu 70-200 2.8. Obiektyw o takich parametrach jest uniwersalny ze względu na zakres ogniskowych i sprawdza się idealnie podczas sesji i zawodów jeździeckich. Sama wykonuję takim obiektywem niemal wszystkie zdjęcia podczas sesji i zdecydowaną większość zdjęć z zawodów (w hali jest to praktycznie 100%).

Dlaczego tyle to kosztuje i czy muszę tyle wydać by robić dobre zdjęcia?

Profesjonalny obiektyw 70-200 2.8, niezależnie od marki, to zaawansowana technicznie konstrukcja, stworzona z wysokiej jakości materiałów (w tym soczewek bardzo wysokiej jakości). tego typu szkła cechują się ponadto niezawodnością i bardzo dobrą pracą autofokusa. Wymienione cechy minimalizują ilość nieudanych zdjęć (nieudanych technicznie, z winy sprzętu tj. nieostrych, z wadami optycznymi itd.). To daje możliwość uzyskania obrazu bardzo wysokiej jakości i dostarczenia profesjonalnych zdjęć, jakich oczekuje klient.

Trzeba jednak pamiętać, że zdjęcie robi fotograf, a nie sprzęt. Jeśli fotografujemy dla przyjemności, nie robimy zdjęć w halach, albo robimy ich niewiele to idealny będzie również ciemny obiektyw z tego zakresu. Poniżej kilka moich zdjęć wykonanych zestawem Nikon D300s i obiektywem AF-S 70-300 VR F4.5-5.6. Dziś wartość takiego używanego zestawu oscyluje w granicach 1000 zł.

Przykładowe zdjęcia wykonane Nikkorem AF-S 70-300 F4.5-5.6 ED

Tekst & zdjęcia Oliwia Chmielewska